Monday, November 9, 2009

~hOnEY u LiKe A mOon~~


On 31st Oktober lalu, aku dan papa g bercuti di Cameron Highland.. Saje jalan-jalan.. hilangkan stress.. hilangkan kesibukan kota and mengeratkan ksih sayang, :)..serba ckit kisah perjalanan kami..

6.00 pg: pagi-pagi lagi dah bangun, solat subuh..so, perjalanan check list sebelum kuar rumah..semalam papa dah tolong basuh baju..; elektrik sumer dah tutup; dapur dah clear; dapur msak pun dah sure ditinggalkan tanpa kesan minyak.. hehehh.. (kadang kale rase strait pulak aku ni.. yelah anak komando katekan..)

tapi yang tak sedapnyer, hujan turun lebat sgt.. so aku dari putrajaya lagi dah pakai sweater..sejuk., hati mula gelisah.. takut pulak nak pergi.. takut2 jd perkara yang tak diingini.. tp bila dipikirkan papa dah beria-ia ajak, aku g jugak

9.00 pg : dah sampai kat perhentian tol tapah..breakfast kejap then terus naik .. ikut Kuala Wok.. then jumpa lah Lata Iskandar.. Cantik gile lah air terjun tu.. rase aku nak duduk jer kat ctu xnak g maner2..

11.00 pg: lebih kurang time mcm ni lah aku ngan papa sampai kat cameron highland.. kami decide nak menginap di satu hotel baru.. Hotel De La Fern..rate Rm3++. ok, cantik dan kemas..tepi jalan jer kat Tanah Rata.. Check in dan terus berehat..

1.00 tgh: perut dah rase lapo.. makan kat satu gerai kat Tanah Rata, then terus membeli belah.. bunge lah, strawberry lah.. jagung mains la.. mcm2.. kiteorang berjalan sampai malam.. lenguh kaki ni.. nasib baik sejuk.. kalo panas mcm kat kl, rela la aku balik kg terus.. xmau jalan-jalan..



muka suci jer pagi2..tanpa makeup tau..

shot dlm kereta jer ni.. nyaman jer..time ni baru keluar tol tapah..


air terjun di Lata Iskandar

i & u


ladang teh


keadaan dalm bonet kete sebelum balik.. uhh penuh..sit belakang pun penuh... ni rase nak beli MPV ni..

3 comments:

  1. UWAAA...DA PLAN ANK GI HONEYMOON KAT LANGKAWI..CAM KENE KENSEL JER..SOB..SOB..SOB..

    ReplyDelete
  2. salam singgah..salam perkenalan..
    honey moon ye..hik..hik..
    buat ku terkenang..

    ReplyDelete
  3. Salam,wah bestnye.
    Dah lama tak gi sana. Hu hu

    ReplyDelete